قیمت روز انار صادراتی

قیمت روز انار صادراتی در فصل تولید دچار تغییراتی میشود، این اختلاف قیمت به کیفیت و کمیت بارها بستگی دارد لزا خریداران این محصول در جریان این موضوع هستند و اطلاعات کافی دارند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

یکی از میوه هایی که در فصل پاییز تولید میشود و به بازارهای داخلی و صادراتی عرضه میگردد، یاقوت سرخ ایران یا همان انار است، انار میوه ای با پوست غالب قرمز و گاهی سفید و دانه هایی با 3 رنگ قرمز، سفید و مشکی با طعم های ملس، شیرین و ترش است.

قیمت روز انار صادراتی

قیمت انار بسته به شرایط زیر با هم تفاوت پیدا می کند:

  • نوع رقم انار
  • کیفیت انار 
  • نوع بسته بندی
  • نوع حمل و نقل
  • رنگ دانه انار
  • وزن انار
  • میزان سفارش انار
  • بازار هدف

هر کدام از عوامل بالا نقش بسیار مهمی در تعیین نرخ انار صادراتی دارند لزا خریداران باید این موارد را در نظر داشته باشند.
تغییر روزانه قیمت انار صادراتی امری بدیعی است و این مسئله نباید برای مشتری ها تعجب برانگیز باشد.

انار هم به صورت تازه خوری مصرف میشود و هم با توجه به خاصیت انبار داری انار در سردخانه ها نگه داری میشود و در نزدیکی کریسمس به فروش می رسد.

شروع بارگیری انار اواخر اردیبهشت ماه است و در اواسط پاییز به اوج خود میرسد لزا با شروع سرما برداشت این محصول افول کرده و این محصول با کمیت پایین تر در نتیجه قیمت بالاتر به فروش می رسد.
مدت زمان فراوانی انار در بازار ایران حدود 4 ماه است اما انار سردخانه تا عید نوروز هم نگه داری میشود اما کیفیت خود را از دست میدهد و برای صادرات گزینه ی ایده آلی نخواهد بود.

قیمت روز انار صادراتی

ارقام انار در ایران

انار با نام لاتین pomegranate در کشورهای مختلف با نام تجاری متفاوتی خرید و فروش میشود و یکی از میوه هایی است که محبوبیت زیادی در بازارهای خارجی دارد.
انار دارای خواص و ویتامین های متعددی است که برای بدن بسیار لازم و ضروری است.

انار در ایران دارای بیشترین تنوع است و قدمتی دیرین در سرزمین کهن ایران دارد، در نقش های تخت جمشید وجود انار در کنار سایر حکاکی ها و نقاشی ها ناشی از همین موضوع است.

[highlight color=”blue”]رقم های رباب، ملس و شیشه کپ از نمونه های صادراتی باکیفیت هستند که هر ساله به دیگر کشورها صادر می گردند لازم به ذکر است شهرهای نی ریز و ساوه بیشترین سهم را از تولید انار در کشور دارند اما به علت سرما زدگی باغات انار ساوه و کمبود آب میزان تولید انار این شهر با کاهش شدیدی رو به رو بوده است.[/highlight]

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما